CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 30. juli 2009

Fancy a walk on the beach, mate?

Sto på verandaen i går da jeg oppdaget en som var så full at han ikke klarte å låse bilen sin. Jeg måtte ta bilde av parkeringa hans, den sier liksom alt. Det er synd, men fyllekjøring er visst veldig utbredt her. Er ikke alltid noe vits i å melde fra heller, for politiet kan være minst like fulle. Så da nøyde jeg meg med å ta bilde og være glad for at han dro igjen uten å parkere i kjelleren ved bilen til Lars og Nicho! ;)

Også har jeg jo lovet bilde av utsikten vår! Ikke verst, eh? ;) Gikk meg tur på stranda i går, og da fikk jeg sett hvorfor det er så få som drukner her (i motsetning til i Norge…). Livakttårnene står med opp mot 500 meters mellomrom, og det er kun lov til å bade rett foran dem mellom to gule og røde flagg. Altså et felt på 10-20 meter rett foran tårnet. Det står flagg ved siden av dette som signaliserer om det er ok, smårisky elller forbudt å bade. På det ene skiltet sto det 18 grader i vannet, deep gutter behind sandbank, dangerous flash rips og ”keep standing at all times!” Jessda, så det frister å bade! Har bare sett noen gærne asiater som gjør det. For noen måneder siden var det en kineser som ble tatt av en ripcurl; sugd under vann og utover. De sier man skal holde hånda i været og håpe på det beste, for hvis man begynner å svømme er det en sjanse for at man svømmer nedover…

Surfing derimot! Da har man jo brettet som flyter, så det er ganske store områder mellom tårnene man har lov til surfe. Nicho nekter å ble med meg før om noen uker, det er litt kaldt enda (det er faktisk det. Det er like varmt her som i Norge, men vi går med en god del klær, og det blir ganske kaldt om natta. Kanskje det er fordi Norge er nærmere sola nå, sannelig om jeg vet). Det er ikke lov til å ta med hunder på stranda, og det er folk som rydder den med metalldetektorer, så det er rein sand kan du tro!

Og strendene patruljeres opp og ned med helikopter hele tiden. Hvis det observeres hai blir de stengt tvert.

Vi var på BBQ på Genesis, en nabo ”high-rise”, i går, og jeg prøvde å ta et bilde. Så ikke så nøye på det der og da, men ser nå at det var da et særdeles dårlig bilde! Jeg tar det med likevel, det er fra BBQ-området ved bygget. Var Julie, Nikolai og gjengen som hadde det. Var veldig koselig! Skal ta meg en tur med kameraet på dagtid og ta bilde av området rundt bygget vårt. Vi har også BBQ område, basseng ute og inne, tennisbane og gamezone.

I dag har jeg og Nicho vært på Uni, der jeg skrapa sammen alle brosjyrene jeg kunne finne. Her er det hver mann for seg gitt, jeg skjønner ingenting, det står sånn ca ikke noe i brosjyrene, og jeg er litt lost på nettsidene også… Skal bli noe.

Todays purchase! Syns de var så stilige, så måtte bare! Perfekt til catsuiten! ;) Det er noe metall lookalike greier på hælen, det er ikke ekte metall. Men fin læll!

0 kommentarer: