CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 16. februar 2009

Bloggmandag

eller
?
Med så langt avstandsforhold som det er mulig å ha før folk flytter til Mars må man ty til teknologien for å holde kontakt. Og det jeg har lurt på er skype eller MSN? Det er foreløpig en uaktuell problemstilling fordi nettet hos Nicho er ræææva. Snakka masse med ham i går, men over laang tid og mange forsøk. Jeg fikk sett litt av leiligheten da, og har jo ikke mindre lyst til å komme på besøk etter det! Med så ræva nettilkobling vurderer jeg nesten å opprette acn abonnement og å kjøpe en HDtelefon. Jeg tror nicho sin HTC touch diamond duger, men hvis ikke skulle jeg gladelig kjøpt en telefon til ham også. MEEN så viser det seg at det er gratis å ringe acn-2-acn fordi det går over internett. Og da er man vel like langt, eller? Er det noen som vet noe om det? Så var det helga da. Foruten å snakke med Nicho har jeg ikke gjort noe. Eller, jeg har jo sett Bolt, Beverly Hills Chihuahua og Madagascar 2... Hehe. Og så har jeg klart å smitte brodern, stakkar. Jeg fikk ikke vært med på dugnad eller fellesmøte på dansinga, og planen om å komme meg på jobb i dag falt også i grus. Siste jeg trengte nå som jeg savner Nicho sånn er jo å bli liggende uten mulighet til å gjøre noe. Blæ. Jeg trnger C-vitamin og tips til hjernedøde filmer man kan se når man er syk! ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

jeg har lastet ned justvoip (gå inn på justvoip.com og last ned). fylte på euro via bankkort der, også ringer jeg til hans australske nummer via programmet. går an å ringe fra selve programmet til mobilen hans, men jeg bruker en funksjon som heter phone-to-phone, så om jeg vil prate med han når jeg går og legger meg, så bare starter jeg samtalen og tar med meg mobilen til senga. enkelt og billig! det er visst ganske dyrt å ringe fra australsk nummer... skal han være der 1 år han eller? kjæresten min kommer heldigvis hjem i juni/beg av juli da=)

brurock sa...

Oi, takk for tipset! Hva sånn ca er minuttprisen der da? Ja det er dyrt å ringe fra hans nummer og mitt abonnement er latterlig billig i Norge, men tilsvarende latterlig dyrt til utlandet... Han skal være der et år, men kommer en tur i juni/juli. Gleder meg til det, kan du si! =) Nå må jeg sjekke ut justvoip! =)

Anonym sa...

vet ikke minuttprisen, men det står oversikt inne på internettsiden. jeg fylte ihvertfall på 10 euro den første gangen og jeg hadde det i godt over en uke, og da pratet vi masse masse :) har fyllt på 25 euro nå og har allerede brukt det i 2 uker... så 10 euro = 80 kr ca... og d holder lenge.. du betaler kun inn der, du blir ikke trekt på kontantkortet eller får det på telefonregningen din eller noe

Anonym sa...

en annen ting du kan gjøre også om du ikke har internett tilgjengelig er å ringe fra din mobil til 82902425. det kalles ip-ring men da må du ha skrevet nummeret hans ned på en lapp eller noe i forveien for du trykker inn nr hans så ringer det gjennom en server. det koster vel rundt 2 kr i minuttet eller noe=) kine

brurock sa...

Tusen takk for masse gode tips Kine!! =) Evig takknemlig!